Pár otázek pro ... stavitele tratí

Třetí zářijový víkend jsme byli svědky velmi rychlých štafet, kde se každé podrbání na zadnici rovnalo propadnutí o několik příček. Bude se tento nastolený trend opakovat i na letošním mistrovství štafet a družstev? Na to vám odpoví stavitel tratí Jenda Zháňal.
Jak rychlé tratě budou závodníky čekat?
Krasový terén mezi Ochozí u Brna a Březinou je v současné době jedním z posledních míst, kde se v okolí Brna motorová pila ještě pořádně nevydováděla a jelikož se tomuto prostoru vyhnuly i všechny větrné smrště, čeká na závodníky převážně bílá mapa s minimem pasek a hustníků. Les je převážně listnatý. Oba závody budou tedy velmi rychlé, průměry nejlepších se dají očekávat mírně odlišné – jeden závod okolo 5:15, druhý okolo 5:40.
Bude to víc o mapě nebo o fyzičce?
Určitě – závody budou rychlé a kdo se v hlavní skupině neudrží, jen stěží se do ní bude vracet. Nicméně některé krasové oblasti (prohlubně, závrty, rozbitý povrch) budou klást na závodníky nároky na změnu tempa a kdo v patřičných místech neubere, nejspíš ztratí cenné minuty.
Myslíš si, že se startovní pole hned roztrhá nebo budeme svědky doběhu velkých skupin?
Myslím si, že se startovní pole mírně roztrhá, zejména v těch technicky obtížnějších pasážích se bude chybovat, ale pravda je, že nečekám velké rozestupy, spíše takové postupné natahování.
Jak moc budou tratě farstované?
V obou závodech je v lese více jak 80 kontrol – štafety 82 a družstva 81. Z této informace se dá usoudit leccos o farstování.